Pages

Saturday, October 1

ေရွ့ကေျပာတုိင္းမသိဘဲ လုိက္လုပ္မလား ၊ သိေအာင္ၾကိဳးစားၾကမလား



တခါက သံေလွာင္အိမ္ထဲမွာ ေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္ကုိထည့္ထားတယ္။ အဲဒီေလွာင္အိမ္ရဲ့ ထိ္ပ္မွာ ငွက္ေပ်ာ္သီးတစ္ခုိင္ခ်ိတ္ဆြဲထားတယ္။ ပထမ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္က ငွက္ေပ်ာခုိင္ကုိ လွမ္းဆြဲလုိက္ တယ္။   အဲဒီအခ်ိန္မွာ အေပၚကေန ေရေတြက်လာတယ္။ တစ္ခါ နွစ္ခါ လွမ္းဆြဲတယ္။ ဒုတိယေမ်ာက္ကလည္း ထုိနည္းတူလုပ္တယ္။ သူတုိ့ ငွက္ေပ်ာသီးမစားရပဲ ေရနဲ့ခ်ည္းပက္ခံေနရတယ္။ ငွက္ေပ်ာခုိင္ကုိ ထပ္ျပီးမဆြဲၾကေတာ့ဘူး။ ဒါနဲ့ အဲဒီေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲကုိ တတိယ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကို ထပ္ထည့္လုိက္္တယ္။ အဲဒီေမ်ာက္က ငွက္ေပ်ာခုိင္ကို အေရွ့ကေမ်ာက္ေတြလုိ လွမ္းဆြဲတယ္။ဒါေပ့မယ့္ တတိယေမ်ာက္ကုိ အရင္ေရာက္ျပီးသား ေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္က ရုိက္ပုတ္ၾကတယ္။  တတိယေမ်ာက္လည္း ဆက္ျပီး လွမ္းမဆြဲရဲေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္သူကုိရုိက္ပုတ္တယ္ ဆုိတာကုိသူမသိဘူး။ ျပီးေတာ့ ပထမဆုံးေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကုိ အျပင္ထုတ္လုိက္တယ္။ ေနာက္ထပ္ စတုတၱၳ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကုိထပ္ထည့္တယ္။ အရင္အတုိင္းပဲ ငွက္ေပ်ာခုိင္ကုိ လွမ္းဆြဲတယ္။ ဒုတိယနဲ့ တတိယးေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္က ထပ္ျပီးရုိက္ပုတ္တယ္။ စတုတၳ ေမ်ာက္လည္း ငွက္ေပ်ာသီးကို ဆက္မဆြဲရဲျပန္ဘူး။ ဒီလိုနဲ့ ဒုတိယေမ်ာက္ကုိ လည္းအျပင္ထုတ္လုိက္တယ္။ ပဥၥမေမ်ာက္တစ္ေကာင္ကုိ ထပ္ထည့္တယ္။  အဲဒီေကာင္လည္းေရွ့က ေကာင္ေတြအတုိင္းပဲ ငွက္ေပ်ာခုိင္ကုိ လွမ္းဆဲြတယ္။ သူကုိလည္း တတိယနဲ့ စတုတၳေမ်ာက္ႏွစ္ေကာင္က ၀ုိင္းထုၾကတယ္။ အခုက်န္ခဲ့တဲ့ေမ်ာက္သုံးေကာင္မွာ ငွက္ေပ်ာခုိင္ လွမ္းဆြဲရင္ ေရပက္ခံရမယ္ဆုိတဲ့ အဓိကအေၾကာင္း အရင္းကုိ သိတဲ့ေကာင္ တစ္ေကာင္မွမပါဘူး။ ေရွ့ကေကာင္ေတြလုိ ငွက္ေပ်ာ္သီးဆြဲရင္ ၀ုိင္းထုရမယ္ဆုိတာ ပဲသူတုိ့သိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဒီပုံျပင္ေလးကုိ ဖတ္ျပီးေတာ့ စဥ္းစားမိတာေပါ့ ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ့ လူေတြလည္း အဲလုိအျဖစ္မ်ိဳးေတြမ ျဖစ္ရေလေအာင္ ေရွာင္ရွားသင့္တယ္။ လက္ဆင့္ကမ္းအေမြေပးတဲ့ေနရာမွာ  အဓိကအေၾကာင္းအရင္း ကုိပါ သိေအာင္ ေပးခဲ့သင့္တာေပါ့။ ဥပမာ -လူတစ္ေယာက္ကုိ မင္းဘာလုိ့ သစ္ပင္စုိက္တာလဲ လုိ့ေမးလာခဲ့သည္ဆုိပါစုိ့။ မသိဘူး အေဖရွိတုန္းကလည္း ဒီတုိင္းပဲစုိက္ခဲ့တာပါလုိ့ ေျဖရင္ အဲဒီလူက ပုံျပင္ထဲက ေမ်ာက္ေတြလုိ ျဖစ္သြားႏိုင္တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ္လုပ္တဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္တုိင္း ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိသိဖို့လုိအပ္တာေပါ့။ ေရွ့လူလုပ္တိုင္းလုိက္လုိ့မယ္ဆုိရင္ ေရွ့လူလုပ္ေဆာင္ခ်က္ရဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းကုိသိေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရမွာေပ့ါဗ်ာ။ ဆက္ေျပာရင္ရွည္သြားမွာစိုးလုိ့ ဖတ္မိသူမ်ား စဥ္းစားေတြးေခၚႏိုင္ပါေစဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment